niedziela, 31 maja 2020

Co robić, aby mieć dużo energii i czuć się dobrze?

 W obecnej sytuacji dużo osób cierpi na brak: energii, motywacji itp. Natomiast czytając różne artykuły w internecie można stwierdzić, że wiele ludzi choruje na depresje, dlatego postanowiłam przygotować listę zajęć które poprawią humor i pomogą przetrwać gorsze czasy, nie tylko teraz ale w innych sytuacjach także. Niestety, ale w obecnych czasach momentów stresujących nie brakuje. Trzeba wiedzieć kiedy odpuścić i jak polepszyć sobie samopoczucie.

 Lista czynności które nam ułatwią życie:

1. Myśl pozytywnie. Należy patrzeć optymistycznie na świat, jest wtedy o wiele łatwiej przetrwać trudne chwile i przeciwności losu.
Oczywiści nie każdy ma takie podejście, ale można je sobie wpoić i wyćwiczyć. Na początku: mów sobie będzie lepiej, wiecznie źle nie będzie, to ode mnie zależy jak minie dany dzień.
Będąc w domu również można dużo zdziałać na przykład:
- nauczyć się nowego języka,
- znaleźć dodatkowe hobby,
- poszerzyć swoje umiejętności, aby znaleźć lepszą pracę lub założyć swoją działalność (jak wszystko się ustabilizuje).
Jest wiele więcej sposobów na zajęcia w domu, tylko każdy musi wybrać to co najbardziej lubi.
Warto również doceniać to co się ma, niektórzy nie mają jedzenia, wody czy dachu nad głową.

2. Czytanie. W ten sposób wzbogaci się nasze słownictwo i poprawi pisownia. Inny pozytywny aspekt czytania - czytelnik się odpręża, relaksuje, przenosi do innego świata, może się też wiele nauczyć jak wybiera podręczniki.
Osobiście najbardziej lubię książki inwestycyjne, podręczniki o przedsiębiorczości oraz językowe. Chętnie czytam także gazety takie jak: ,,Twój Styl,, ,,Glamour,, oraz ,,Women Health,,.

3. Aktywność fizyczna. W tej dziedzinie jest bardzo dużo możliwości. Każdy powinien wybrać swoją ulubioną. Dodać należy, że podczas ćwiczeń wydzielają się hormony szczęścia i dlatego po nich mamy lepszy humor oraz większą motywację do działania. Na swoim przykładzie mogę szczerze stwierdzić, że to działa. Po treningu czuję się lepiej i wydajniej, szybciej pracuję.
To warto wziąć pod uwagę:
- taniec
- zumba
- fitness
- jogging
- spacery, np. z psem
- zabawa
- ,,wygibasy,, mam tu na myśli robienie dziwnych - śmiesznych póz
- gra w piłkę, badminton itp.

4. Fotografia. Jeżeli ktoś lubi piękne zdjęcia, to z pewnością będzie idealne zajęcie dla niego. Fotografując przyrodę można się wyciszyć, zrelaksować, zobaczyć wiele cudownych kwiatów, zwierząt. Osobiście uwielbiam fotografię, działam w tym już 10 lat i uważam, że nigdy mi się to nie znudzi. Skupiam się wtedy na detalach, aby zdjęcia wyszły jak najlepiej a reszta mnie nie interesuje. Fotografując odłączam się od wszystkiego, jestem ja kwiatki i aparat. Polecam to rewelacyjna metoda na stres.

   Oczywiście jest więcej metod na radzenie sobie w trudnych chwilach, ale wypiszę je w kolejnej części. Poza tym uważam, że takie sposoby jak: spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi/chłopakiem itp. są oczywiste i nie trzeba tego wymieniać.

  Jeżeli spodobał wam się ten wpis i chcecie zobaczyć więcej, kliknijcie na ,,obserwuj,, lub ,,subskrybuj,,. Wtedy będziecie na bieżąco i dostaniecie powiadomienie jak nowy post się pojawi.

17 komentarzy:

  1. Super zdjęcia :D Ja od dziecka jestem osobą, która zawsze pozytywnie myśli chociaż czasami ma to swoje minusy zresztą jak wszystko. Ja w czasie siedzenia w domu zaczęłam bardziej dbać o cerę, a także rozwijać moje drugie hobby jakim jest śpiewanie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne body, ja teraz niezależnie od wszystkiego mam raczej mało energii ale tak to jest kiedy hormony zaczynają szaleć

    OdpowiedzUsuń
  3. Typowe sposoby na poprawienie sobie humoru, w gorszym samopoczuciu. Natomiast nie wiązałbym tego z depresją ani nawet że stanami depresyjnymi o których wspominasz we wstępnie. Te chorobę się leczy, robienie dziwnych poź i spacer z psem nie pomoże. Ważne jest, aby w sposób odpowiedzialny społecznie uświadamiać ludzi, że chandra i depresja to dwie różne rzeczy. Natomiast jeśli chodzi o sposoby na poprawienie sobie humoru w przypadku zwyczajnie gorszego samopoczucia, uważam że każdy powinien robić to, co sprawia mu największą frajdę. Zindywidualizowane podejście jest według mnie najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam o zapobieganiu depresji, a nie leczeniu jej. Ehh byleby skrytykować...

      Usuń
    2. Pojęcia nie mam gdzie widzisz tu krytykę

      Usuń
  4. Ja z natury jestem osobą pozytywnie spoglądającą na świat, która czerpie energie nawet z najmniejszych aspektów. Myślę, że z takim podejściem człowiekowi żyje się o wiele lepiej i przyjemniej.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo szanuję, że zamiast napisania po prostu 'myśl pozytywnie' dałaś porady jak wyćwiczyć to pozytywne myślenie, bo dużo osób ma z tym problem.
    Zgadzam sie z atywnością fizyczną, ja po ćwiczeniach przed 12:00 mam później energię przez cały dzień!

    Pozdrawiam!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja gdy mam te gorsze dni biorę psy , aparat i ide przed siebię. Ewentualnie słuchawki i rower i także jadę przed siebie. Ostatnio preferuję to drugie zawsze wolałam towarzystwo ludzi ale gdy odkryłam jakie super jest jeżdzenie ze słuchawkami i ulubioną playlistą polecam to każdemu :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy ma coś co poprawia mu samopoczucie. Warto słuchać własnych potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe sposoby, ja osobiście jednak wolę przelać moje myśli na bloga albo posłuchać muzyki, aczkolwiek fotografia również mnie uspokaja ;)
    pozdrawiam, https://wyjasnij-mi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, że fotografia nie wpasowuje się w moje zainteresowania, brakuje mi artystycznej smykałki, ale aktywność fizyczna przeplatana czytaniem książek, już jak najbardziej tak. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A każdy dzień staram się zacząć od pozytywnej myśli, radosnego uśmiechu. :)

      Usuń
  10. Bardzo przydatny wpis, wiele osób aktualnie bywa zmeczonych niewyspanych i i taka listę wypunktowaną powinni wieszać na lodówkce :)

    OdpowiedzUsuń