czwartek, 15 sierpnia 2019

Uważaj Co Udostępniasz!!!

    Ciszę się, że urodziłam się gdy nie było Facebooka i Instagrama itp. ponieważ, jak teraz zobaczyłabym zdjęcia kiedy byłam niemowlakiem lub dzieckiem, to na pewno bym nie była zadowolona, takie zdjęcia mogą być w albumie rodzinnym, a nie w internecie do którego ma dostęp dosłownie każdy...
  Niestety większość ludzi bagatelizuje niebezpieczeństwa w sieci i przeżywa swoje życie w internecie udostępniając dosłownie wszystko, nawet poufne dane. Wracając do Facebooka...ludzie na tych mediach spamują fotografiami z życia prywatnego nie wiem po co? Myślą, że istnieje takie coś jak prywatność, eh co za naiwność i nieodpowiedzialność. W internecie nikt nie jest anonimowy, ale dodając daną fotkę trzeba brać pod uwagę, że nie tylko znajomi ją zobaczą. Wiele razy w gazetach i telewizji ostrzegano przed zagrożeniami jakie można napotkać udostępniając wszystko o sobie, mam tu namyśli pedofilię, matki dodają wiele zdjęć swoich dzieci nie myśląc nawet kto jest po drugiej stronie. 
   Kiedyś czytałam artykuł w o panu który namawiał ludzi do samobójstwa i udawał ich przyjaciół, kolejne ostrzeżenie uważaj z kim piszesz,  miło jest poznać nowych ludzi nawet przez aplikacje typu ,,badoo,, itp. ale trzeba być bardzo ostrożnym i wyczuć czy dana osoba ma dobre intencje wobec was.
     Inna przestroga po co dodajesz informacje o miejscu zamieszkania, dacie urodzenia? Bliskie ważne osoby na pewno wiedzą gdzie mieszkasz i kiedy się urodziłaś...po co to komunikować wszystkim? Wiesz kto przegląda twoją stronę? Ja usunęłam wszystkie takie dane, wejdź sobie nawet na mój profil i zobacz ile ja mam informacji dodanych...praktycznie żadnych, są tylko zdjęcia, podpięte strony i informacja, że popieram partię Razem i jestem ateistką, tylko tyle dowiesz się o mnie z FB. Reszta informacji jest jedynie dla rodziny i przyjaciół. 
   Polecam wam zrobić to samo dla bezpieczeństwa, zdjęcia rodzinne trzymaj w albumie, a informacje typu miejsce zamieszkania,pracy zostaw tylko dla zaufanych ludzi, nawet nie zdajecie sobie sprawy ile zagrożeń jest w sieci.  

                                                                    
                                                                       Stylizacja linki:
 - Kamizelka  http://bit.ly/2MMwX4F  
- Spodnie   http://bit.ly/2Kg8bYA    
 Kod rabatowy - Q3Patrycja15 otrzymacie 15 % zniżki na zakupy w Shein - http://bit.ly/2ZOw6lF

13 komentarzy:

  1. Świetny wpis, wiele osób bagatelizuje swoje bezpieczeństwo i udostępnia wszystko jak leci. A potem może tego żałować

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja, przeraża mnie ile ludzie udostępniają informacji o sobie i swoich dzieciach. Oczywiście sama mam instagrama i udostępniam bardzo dużo treści jednak nie ma tam szczegółów takich jak miejsce zamieszkania itp. Nie podaje także swojego nazwiska ani na insta ani na fb

    OdpowiedzUsuń
  3. Zagrożenia tak naprawdę są wszędzie, nie tylko w internecie chociaż tutaj faktycznie może ich być znacznie więcej. Mimo wszystko trzeba wiedzieć i mieć świadomość tego co udostępnia się innym ludziom w sieci. Fajna stylizacja!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pouczający post. Ja mam na fb trochę danych dodanych jednak nie czuje potrzeby ich usuwania. Rozumiem niebezpieczeństwo dlatego niektóre dane mam dodane tylko dla najbliższych znajomych

    OdpowiedzUsuń
  5. Totalnie się z tobą zgadzam, wkurza mnie też jak ludzie nawet wrzucają zdjęcia i piszą o nie swoich dzieciach bez zgody ich rodziców;/ Niektórzy znacznie przesadzają z prywatą w social mediach :( Buziaczki:**

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety żyjemy w czasach gdzie trzeba ma wszystko uważać

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, że trzeba rozważnie udostępniać zarówno zdjęcia, jak i informacje dotyczące nie tylko naszych dzieci, ale i nas samych. Zawsze zwracam uwagę na to, co i kto znajduje się na fotografiach, które pojawiają się na moim fanpage'u.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mądry tekst, oby więcej takich wartościowych treści i świadomych użytkowników się pojawiało

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że poruszasz ten temat, trzeba być czujnym gdyż naprawdę łatwo jest dać się zwieźć :)
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niektórzy to dosłownie pokazują wszystko... Nie mają żadnych ograniczeń...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, teraz wszyscy wstawiają masę zdjęć z każdego dnia, dodają szczegółowe informacje o sobie, a to bardzo niebezpieczne
    ssaysomething.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń