wtorek, 6 sierpnia 2019

Odłączam się....

   Gdy jadę na sesje, albo z nich wracam czasami przyglądam się ludziom i to co udało mi się zaobserwować to, że większość siedzi jak zombie zapatrzone w telefon jedynie starsi ludzie porozmawiają nawet o pogodzie. 
    Muszę przyznać to jest przykre...młodzi ludzie nie widzą świata poza smartfonem i często bezsensownymi aplikacjami które są ,,pożeraczem,, czasu. Internet tak jak tablet, telefon, laptop ma pomagać, ułatwiać życie, uczyć jednak większość nie widzi nic po za tym, żyją obok siedzie a nie ze sobą, nie rozmawiają, nie żartują, bo liczy się tylko to co w internecie...ale zaskoczę was zombiaki świat który nas otacza TEN NA ŻYWO  jest o wiele piękniejszy i ciekawszy niż ten na ekranie. Niech każdy wyłączy chociaż na jeden dzień telefon i zobaczy co go otacza wokół, piękna przyroda-kwiaty, zwierzęta...oczywiście inni ludzie z którymi można porozmawiać na żywo! Żyć światem realnym, a nie fikcyjnym wykreowanym przez roboty. 
   Dla mnie sprzęt typu tablet itp. od teraz służy jedynie do pracy-pisania bloga, prowadzenia transmisji gdy mam coś wam ciekawego do przekazania, ustalania sesji, mój mess będzie aktywny tylko wieczorem na odczytanie wiadomości związanych z pracą, co do reszty ( tyczy się to szczególnie osób znajomych ze szkoły) kto chce ze mną porozmawiać zapraszam na spacer lub kawę, ja nie będę zombi zapatrzonym w telefon! 
  Na koniec napiszę jeszcze jedno wszystko jest dla ludzi, ale korzystajmy z tego z umiarem i rozsądnie. Świat po za internetem istnieje i nie można o tym zapominać. Inaczej ludzie przestaną ze sobą rozmawiać...nie będą umieć się porozumieć na żywo, jedynie przez Messa wysyłać bezsensowne emotki.... 

    Zapraszam do dyskusji co wy sądzicie na ten temat?

19 komentarzy:

  1. Messenger tak jak udało mi się wywnioskować z tego posta powinien służyć do umówienia się na kawę lub spacer. Teraz jest lato. Ciepło. Bardzo dobra pora roku na spotkanie się. Kawa, spacer, kino, może koncert? Wiele form. Ale ludzie sami siebie ograniczają gapiąc się w ekrany. Nie tak. Oj nie tak ludzie.
    Ale każdy ma prawo do własnego wyboru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba uświadamiać, że jest życie poza ekranem i należy ze sobą rozmawiać.

      Usuń
    2. Otóż tak. Trzeba ćwiczyć dialog, komunikowanie się. Nie można sprawić, by takie urządzenie jak laptop, smartfon, czy tablet zabierał więcej czasu niż pozostałe czynności.

      Usuń
    3. Dokładnie, to ma pomagać ludziom w nauce albo pracy. Kiedyś oglądałam filmik, chłopak był tak wpatrzony w telefon, że uderzył w latarnię. Jednak gorzej jak wchodzą na ulicę nawet się nie rozglądając.

      Usuń
    4. Albo są też tacy, co używają telefonu w trakcie kierowania pojazdem. Kiedyś widziałem jak ktoś jechał na rowerze bez trzymanki i gapił się w ekran telefonu. O mały włos nie doszło do tragedii, gdy zjechał z drogi rowerowej na jezdnię.

      Usuń
    5. Albo rozmawiają w czasie jazdy i wypadek.

      Usuń
    6. Można rozmawiać w trakcie jazdy, ale są specjalne słuchawki przystosowane do tego.

      Usuń
  2. Niestety technologia opanowała świat. Denerwuje mnie jak dwoje młodych ludzi siedzi obok siebie w pokoju i rozmawiają poprzez komunikator. Albo ludzie spacerują ulicą nosem w telefonie i nawet nie patrzą jakie jest światło przy jezdni. Niestety umiar w obecnym świecie jest ogromną wartością i niewiele osób jest w stanie z niej korzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nawet nie wiedzą co tracą, a potem jest za późno.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie o to chodzi w tym wpisie, czytanie ze zrozumieniem ; /

      Usuń
  4. Moim zdaniem elektronika opanowała wszytskich- bez wyjątku a dzieci najbardziej wciąga- ja jestem z tych mnie lubiących to. wole zadzwonic do kogos niz pisac wole spotkac się i widziec się oko w oko niz pisac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja jestem wyjątkiem, bo mi elektronika służy edynie do pracy.

      Usuń
  5. A ja wolę książke też widze że świat onlie dla ludzi to już taka ich codzinność inne osoby mogą dla nich nie istniec

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę kwestia czasów. W zasadzie niewiele chyba można począć jak tylko to, aby własnym dzieciom dać przykład, że można inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki mamy świat, telefon i laptop są niczym prawa ręka..
    Zdjęcia świetne jak zawsze!
    xoxo
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj, po pierwsze fajnie że wpadłaś na mojego bloga. Po drugie fajnie że pisze o tych smartfonach i dzisiejszych czasach młoda osoba. Dziwi mnie ten świat i martwię się w jakim kierunku to wszystko zmierza. Zapraszam znów do mnie, ja chętnie jeszcze wpadnę do ciebie.

    https://spicetki.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście korzystam z dóbr technologii, ale nie rozumiem, dlaczego niektórych to tak pochłania. Sami sobie nie zdają sprawy, że ich życie jest tragiczne wtedy:/ Ja wolę jechać na zagraniczną wycieczkę, koncert, czytać książkę, a internet itp to tylko miły dodatek i kontakt ze społecznością jako bloggerka i influencerka, ale żyć na 100% trzeba poza nim;) ładne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń

  10. I'm here to testify about Mr John Blank ATM Cards which can withdraw money from any ATM machines around the world.. firstly I thought it was scam until I saw so many testimony about how Mr John sent them the ATM blank card and how it was used to withdraw money in any ATM machine and become rich so I decided to risk the opportunity I contacted him also and I applied for the Blank Card to my greatest surprise I have used it to get 10,000 dollars. maximum withdrawal daily $1,000, Mr John is giving out the card just to help the poor. Hack and take money directly from any ATM Machine Vault,If your interested kindly contact him directly on his email (johnlopez1945@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń