czwartek, 27 lutego 2020

Zawody przyszłości

      Szczerze mówiąc, trudno w obecnych czasach wybrać zawód który będzie pewny, i na 100% znajdzie się po nauczaniu pracę. Nowe zawody się pojawiają, inne znikają. Obecnie trzeba być elastycznym i się dokształcać, dopasowywać do sytuacji, więc jaki kierunek wybrać, skoro nie wiadomo czy za 15 lat osoby w danej dziedzinie będą potrzebni? Może zastąpią ludzi, roboty? 
    Wczoraj czytałam, że planowane jest, aby sklepy były samoobsługowe, czyli kasjerki już potrzebne nie będą, w restauracjach i kawiarniach mają podawać roboty. Zajęcie które jest modne w XXI czyli Influencer, też ma się ponoć niedługo zakończyć. Pamiętacie ,,Naszą Klasę,,? To był najpopularniejszy porta, gdy chodziłam do podstawówki, a teraz mało kto z niego korzysta, nie wiadomo czy nie będzie tak samo z blogami, kanałami na YouTube. 
   Dużo osób idzie na studia prawnicze, medyczne, ale czy każdy będzie miał po tym pracę? 
Moim zdaniem, dobre kierunki w tych czasach to: informatyka, przedsiębiorczość, studia językowe,  bezpieczeństwo danych osobowych, kryminologia, finanse, turystyka i hotelarstwo. 
    Szczerze wam piszę, uczyć się, zapisywać na kursy, wiedza do postawa! Przeglądając oferty uniwersytetów, aby napisać ten post, muszę przyznać, że kilka kierunków mnie zainteresowało, więc może i ja wrócę na studia.  

8 komentarzy:

  1. To prawda, kształcenie się pod kątem przyszłościowego zapotrzebowania na dane zawody to bardzo dobry pomysł :)
    Pozdrawiam serdecznie kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj są inne możliwości niż gdy ja szłam na studia, poszłabym w innym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Studia obecnie nie mają już takiej wartości, jak dawniej. Prawie każdy może zapisać się na jakąś prywatną uczelnię, opłacić czesne i tym samym kupić sobie dyplom. Ja zdobyłam tytuł magistra na Uniwersytecie Wrocławskim kilkanaście lat temu, a potem po dłuższej przerwie zaczęłam studiować kolejny kierunek na innym wydziale - i poziom był już znacznie niższy, wymagania wobec studentów niemal żadne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiadomo też jak samo życie się potoczy. Zaczynałam planować i co najważniejsze - powoli już realizować plany zawodowe, a tu się tak porobiło, że wylądowałam za granicą i tamte starania, staże itd, poszły wniwecz, stały się nieważne i zaczęłam totalnie wszystko od nowa. Tyle to warte.

    Myślę, że nieśmiertelne będą zawody dotyczące turystyki (hotelarstwo, piloci wycieczek, języki, historia kultur), oraz niestety kryminologia. Ale najważniejsze to pójść w tym kierunku, który się czuje. Do którego czuje się miętę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz ważna jest to co umiemy a nie wiedzą teoretyczna

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne zdjęcie. Nigdy nie wiadomo jaki zawód będzie porządany w przyszłości,
    ale moim zdaniem warto iść w kierunku pielęgniarstwa :) Też pamiętam popularność strony Nasza Klasa :) Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Z mojej perspektywy zdecydowanie najlepiej ma się teraz branża związana z grami i IT ;) zwłaszcza programiści, pracę znajdujesz będąc jeszcze na studiach prawie bez żadnego problemu ;) Ja choć po studiach artystycznych poszłam właśnie w obie te branże i nie żałuje, bo sztuką nadal się zajmuję ale pracę mam bardzo stabilną ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze dobrze jest mieć jakieś umiejętności. Kształcenie się popieram, jak również zdobywanie doświadczenia- czyli bezpośrednio pracę. Każdy powinien wybrać taką drogę jaką podpowiada mu serce ale fakt, trzeba być elastycznym by się odnaleźć :)
    Albo założyć własną działalność :D
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń