środa, 13 czerwca 2018

Ochrona środowiska w modzie....

       Niedawno w magazynie ,, Hot Moda ,, przeczytałam jak dużo marnuje się odzieży, muszę przyznać, że ta liczba mnie szokuje jak i przeraża. Artykuł skłonił mnie do refleksji i postanowiłam, że podzielę się z wami moimi przemyśleniami na ten temat oraz radami co możemy razem zrobić aby zmniejszyć liczbę marnowanej odzieży. 
       Stanowczo za dużo nowych, niezniszczonych ubrań jest wyrzucanych na śmietnik. Ludzie kupują wiele rzeczy nawet gdy im nie są potrzebne albo mają już coś podobnego, po czasie stwierdzają, że już się nie podoba albo się znudziło. Nie może tak być !!! Należy szanować wszystko co się ma, wcielić w życie umiar, rozsądne kupowanie. Mogłabym rozprawkę na ten temat napisać ale większość pewnie i tak by nie przeczytała, więc w kilku punktach przedstawię moje propozycje aby oszczędzać i nie marnować aż tylu ubrań, materiałów itp. 

                                                  Moje propozycje: 
 
 1. Kupować mniej -  lepiej nabyć jedną koszulkę dobrej jakości niż pięć słabej i po tygodniu wyrzucać 

2. Masz czerwoną spódniczkę a chcesz zieloną ? Kup farby do ubrań i przefarbuj. 

3. Znudziła ci się sukienka a koleżance spodnie ? Zróbcie wymianę każda z was będzie miała coś nowego bez straconych pieniędzy. 

4. Nie podobają ci się już sandały, bo uważasz, że są nudne ? Kup ozdoby, cyrkonie i sama je ozdób będziesz mieć satysfakcję, że sama coś zrobiłaś fajnego i na pewno na tym zaoszczędzisz. 

5. Nie wszyscy lubią ozdabiać, malować ale po co wyrzucać dobre rzeczy lepiej oddać potrzebującym z pewnością w waszych okolicach znajdzie się osoba która by się ucieszyła z takiego podarunku. 

6. Zrób wyprzedzasz garażową. 

7. Nie masz pieniędzy na drogie ubrania a chcesz mieć coś dobrej jakości ? Pewnie każdy teraz zdziwi się co napiszę ale ... warto odwiedzić ciucholandy, często można znaleźć tam coś ciekawego. 

8. Jeżeli chodzi o koce, ręczniki itp polecam wspomóc schroniska zwierzęta będą wam wdzięczne. 

          Za dużo niezniszczonych ubrań, materiałów ląduje w śmietniku a zmienić to mogą tylko ludzie. Przedstawiłam osiem propozycji aby zmniejszyć ilość wyrzucanych ciuchów, jak wam się one podobają ? Zastosujecie któreś z nich u siebie ? Może macie swoje pomysły na zmniejszenie marnotrawstwa w świecie mody ??


 
Sukienka z zakończenia liceum ... mam ją do dziś.
Bluzka kupiona w drugiej klasie gimnazjum.
                                          Moją jedną z ulubionych bluzek - dostałam  od koleżanki.
                                           A tę tunikę na sesję zdjęciową kupiłam w ciucholandzie.

                               Cudowne torebki z sklepu Bolsa z pewnością posłużą mi kilka lat kocham je. 
                                  Świetne buty z Marco Shoes eleganckie i dobrej jakości, będę je mieć dłuugo.

 
  
 

25 komentarzy:

  1. Bardzo dobry wpis, który daje wiele do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis, dużo wnosi, można zaczerpnąć wspaniałe inspiracje�� pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy i inspirujący wpis. Myślę, że każdy powinien go przeczytać i przemyśleć swoje postępowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam wykorzystuję stare koce dla mojego psa i jest on z tego bardzo zadowolony. Trzeba ograniczyć ilość odzieży

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sama chodzę na ciucholandy można znaleźć wiele perełek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja swoje ubrania które są dobre, wydaje siostrze, a jeśli siostra je chce a ubrania nie są zniszczone oddajemy dalej, u nas raz na rok jeżdżą i spod domów zabierają ubrania do ludzi mniej zamożnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nie też recykling nie tylko ubrań, które oddaje dalej, ale także rzeczy do domu.

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy wpis, ja też stosuję recykling

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie otworzyłaś mi oczy na pewne sprawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne pomysły, dla nas niewiele wysiłku, a dla środowiska tyle dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny wpis i ciekawe pomysły na zmianę starych ubrań. Ja, te których już nie noszę, oddaję potrzebującym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko super, tylko, zeby każdy wprowadził to w zycie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewnego dnia oddalam swoje rzeczy kuzynce, bo pochodzila z biedniejszej rodziny a mi sporo nowych rzeczy zalegalo w szafie. Oddalam jej cześć nowych, jeszcze z metkami. Pozniej bylam obgadana ze stare szmaty jej dalam bo sama kupilam nowe. Od tamtej pory wszystko wyrzucam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można oddać do koszy które stoją przy sklepach a potem są te ubrania przekazywane prawdziwym potrzebującym. To, że jedna osoba nie potrafi docenić pomocy nie oznacza, że każdy taki jest :)

      Usuń
  14. Moim zdaniem nie ma znaczenia gdzie się dba o środowisko czy to w modzie czy w przemyśle. Najważniejszy jest sam fakt działań wpływających na ochronę środowiska. Istnnieją szkolenia jak https://www.seka.pl/uslugi/ochrona-srodowiska pomagające bardziej zrozumieć ten temat i zagłębić się w problemie związanym z ochroną środowiska.

    OdpowiedzUsuń