czwartek, 22 kwietnia 2021

Jak się zmotywować do działania i życia?

 W oczach dziecka dorosłość wydaje się być taka prosta. Rzeczywistość jest jednak inna. W życiu nie ma łatwo, nie ma nic za darmo, trzeba działać inaczej się nic nie będzie miało. Będzie jedynie nędzna wegetacja, ponieważ nikogo nie obchodzi, czy będziecie mieć za co żyć, czy wam starczy, w jakich warunkach mieszkacie. O takie rzeczy trzeba zadbać samemu. Nie jest to motywacja, ale szczera prawda...Dlatego przygotowałam dla was kilka sposobów, aby się zmotywować do działania, żeby żyć, a nie wegetować.

Motywacja od samego rana

* Pierwszy błąd, który popełnia duża ilość osób to: oglądanie telewizji, spanie do późna, zaczynanie dnia od czytania negatywnych wiadomość, objadanie się słodyczami i fast foodami. 

Zamiast tego polecam:

- wstać wcześniej np. przed 6 i posłuchać śpiewu ptaków, poćwiczyć, wykąpać się w letniej wodzie,

- poczytać książkę, 

- zjeść pełnowartościowe śniadanie a na deser owoce, 

- bawić się ze zwierzętami, 

- porozmawiać z rodziną lu przyjaciółmi o pozytywnych rzeczach.

 To wszystko motywuje do działania, ponieważ macie dobry humor i wtedy ma się więcej energii, chęci do pracy lub nauki.  

Motywacja do działania i życia ogólna 

 Nie ma gotowej recepty na motywację, ponieważ każdy inaczej reaguje, ma inne przyzwyczajenia i funkcjonuje w indywidualny sposób, ale są metody, które warto sprawdzić. 

Warto spróbować:

- zapisać sobie wszystkie zadania danego dnia, gdy coś zostanie wykonane stawiamy znaczek,

- wypisać marzenia do spełnienia i powiesić w widocznym miejscu,

- przygotować zadanie z pytaniami: 

^ co bym chciał/a mieć w życiu?

^ co jest dla mnie sensem życia?

^ co mogę zrobić, aby poprawić swoją sytuację? 

^ co mnie martwi i czy mogę coś z tym zrobić - jeżeli tak - działam, jeżeli nie - zajmuję się czymś innym?

^ czy praca mnie satysfakcjonuje? 

^ czy są w mojej grupie osoby toksyczne?

- niby banalne, ale działa - porozmawiać sam ze sobą - jestem świetna/y i mogę wszystko, to jest mój czas, 

- czytać książki i magazyny

$ książki - ''Bogaty ojciec biedny ojciec'' Robert Kiyosaki, ''Boagata Kobieta'' Kim Kiyosaki, ''Myśl i bogać się jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces'' Napoleon Hill,

$ magazyny - ''Forbes'', ''Przedsiębiorcy@eu'', ''Forbes Women'',

- zapisać się na kurs lub szkolenie,

- poznawać ambitnych ludzi, którzy będą cię wspierać a nie dołować i ci zazdrościć,

 - unikaj narzekaczy, osób, które mówią tylko, jak to jest źle, że na pewno się nie uda...bo przecież im się nie udało, są ekspertami od wszystkiego i od niczego, 

- doceniaj to co masz i chciej więcej:

^ weź kartkę i wypisz z czego jesteś duma/y i co byś chciał/a jeszcze do tego dodać, 

^ napisz też cechy, jakie w sobie lubisz i dzięki którym możesz osiągnąć cel, 

- zacznij się udzielać charytatywnie, 

Podsumowanie 

 Możliwości na motywację jest bardzo dużo. Wypisałam tylko kilka, ponieważ jakbym miała napisać chociaż połowę, to wyszłaby mi książka. Mam nadzieję, że wam się podobają i przydadzą podane przeze mnie przykłady. Pozdrawiam was kochani - niebawem następne porady. 

13 komentarzy:

  1. tak naprawdę nie wiem, co mnie motywuje, ale ciągle mam chęć do działania, niestety zadań jest tak dużo, że gdyby nie planner pewnie połowy bym zapomniała zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis! Ja zapisałam się na tańće i to jest dobre, bo chcę czy nie chcę muszę iść, bo zajęcia opłacone, więc szkoda zmarnować kasy. A właśnie taka motywacja w grupie jest dla mnie lepsza niż na przykład sama mam sie wziąść za coś. Ciekawe porady podałaś. Ja często czytam też książki motywujące i stosuję się do porad z nich :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poranne wstawanie u mnie odpada, ale lubię z rana poczytać książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale to opisałaś- uważam ze jesli otaczasz się optymistamy to chcąc nie chcąc stajesz się nim . Zawsze taka byłam, pełna życia, z chęcia do osiagania wysokich celów , w pewnym czasie zycie zaczeło mnie przytłaczać ale wróciłam!!!:) śpiew ptaków przed 6 a nawet 5 to cos co mnie motywuje za każdym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio zrobiłam sobie przerwę od wszystkiego i od motywacji też, szukam tylko jak wyrwać się w przyrodę. Motywacja przyjdzie sama na to liczę, bo tak było już nie raz w moim życiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą. Czasami trzeba odpocząć od wszystkiego i nabrać dystansu.

      Usuń
  6. Dużo jest sposobów, aby się zmotywować - no i warto dobrze zacząć
    dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję. Bardzo przydatny wpis, zapisałam go sobie, aby wrócić później. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń